Lofsans underverk

Fokus på en starkare bäckenbotten i Lofsans nya träningsbok.

Bäckenbotten är muskler som sällan får den uppmärksamhet och träning som de förtjänar. En svag bäckenbotten kan till exempel resultera i dålig hållning, svullen mage, smärta i ryggen, förstoppning och inkontinens. Dessa symptom försöker vi ofta bli av med på varierande sätt. Men att träna upp en stark bäckenbotten kan ha avgörande effekter på dessa problemområden. 

Lofsan (Lovisa Sandström) går i denna bok igenom hur kvinnans bäckenbotten och inre magmuskler ser ut och fungerar, både under träning och i vardagssituationer. Boken innehåller även ett träningsprogram som specifikt fokuserar på att stärka bäckenbotten.

Bäckenbottenträning är för alla

Vikten av bäckenbottenträning brukar i vanliga fall enbart lyftas för kvinnor som nyligen har fött barn, innan de går över till hårdare träning. Men i denna bok tar Lofsan ett helhetsgrepp om bäckenbottenträning, och visar att den kan vara lika viktig oavsett om du har fött barn eller inte.

Jag tycker att boken täcker ett tidigare saknat område inom träning, och tror att den kan vara till stor nytta både för dig som redan tränar aktivt och för dig som har en ganska stillasittande vardag och som kanske har problem med ryggont eller behöver förbättra din hållning vid skrivbordet.

Våra texter

  1. Jag hatar att träna

    Tips Av: Zackari, Brita Tipsat av: Jenny Sandells

    En träningsbok för dig som upplever att du inte passar in på gymmet.

  2. Hälsa på recept

    Tips Av: Hansen, Anders Tipsat av: Hanna Widman

    Att det är bra att röra på sig har nog de flesta hört, men exakt hur bra är det egentligen? Och varför? Det får du veta i den här boken!

  3. Yoga – träning för kropp och själ

    Artikel Skrivet av: Anna Sahlén

    Yoga är en träningsform som gör dig starkare och smidigare i kroppen. Men du tränar dig också i att vila tanken och bli mer harmonisk och fokuserad.

  4. Stark som en björn, snabb som en örn

    Tips Av: Zackari Wahlström, Kalle Tipsat av: Anna Östman

    Ett gäng kapitel om olika träningsrelaterade situationer du kan hamna i och berättelser om de vedermödor som författaren själv har utsatt sig för.

  5. Kom i form med pilates

    Artikel Skrivet av: Maria Nordenback

    Med träningsmetoden pilates, en blandning av yoga, stretch och styrketräning, tränar du upp de stora muskelgrupperna i bålen och får bättre kroppskännedom och balans.

Målgrupp:

Taggar:

Tipsat av: Jenny Sandells den 9 februari 2018